PELAN PERLINDUNGAN TERBAIK

Disclaimer:"Saya adalah agent yang mewakili Syarikat Prudential dan Prudential BSN Takaful Bhd. Maklumat di dlm blog ini hanyalah penerangan ringkas dan berdasarkan pendapat peribadi saya dan bukan sebahagian daripada sijil. Saya dan syarikat tidak akan bertanggungjawab sekiranya terdapat salah faham dalam apa yang disampaikan. Anda dinasihatkan untuk berhubung terus dengan saya atau dgn wakil sah utk mendapatkan penerangan yang lebih terperinci. Sila layari web rasmi di www.prubsn.com.my"

PRUDENTIAL BSN TAKAFUL


KENAPA SAYA MEMILIH PRUDENTIAL



FADZIL BIN IBRAHIM 
019-9595843 / 019-9595834

KENAPA 
SAYA MEMILIH 
PRUDENTIAL BSN TAKAFUL 

BIAR SAYA TERANGKAN DULU

Tiada paksaan bagi saya kepada tuan/puan. Biar saya terangkan dulu kelebihan dan manafaat yang akan anda perolehi jika anda mengambil mana-mana Polisi insuran dari Prudential BSN Takaful Beri saya masa 20 minit untuk memberi penerangan. Apasalah kita mendengar sebentar, daripada kita membuat keputusan yang mengikut fikiran kita bahawa ianya adalah sesuatu yang tidak baik..

TOLONG SAYA...... UNTUK MENOLONG ANDA...!!!

Lagi penting.....Syarikat Besar ni (Berhad) Modal Berbayar Pru Bsn RM1 bilion pengalaman 150 Tahun di Dunia, dan 88 Tahun di Malaysia. Cuba tanya Pakar Perdana, KBMC, dan Hospital Pakar  mana je... cth: Ampang Puteri, atau mana-mana hospital pakarlah Takaful apa yang membayar claim bil hospital dengan cepat (Good Pay Master)...                          

Mereka Akan Jawab Pru Bsn Takaful. Prudential Hanya satu-satunya sykt antarabangsa yang mempunyai kepakaran Insuran. Mendapat lesen Takaful di Malaysia. (Bergabung Dengan Bsn 51% Saham, Prudential 49%)...Sebab itu kena pilih sykt yg kukuh,  Ada jaminan syarikat akan tetap wujud walau berpuluh tahun akan datang... Mencatat jualan takaful tertinggi untuk New Business di Malaysia pada 2011, RM1 Bilion

Produk Kompraehensif.... Ada Investmet, Retirement, Education, medical Card, Investment Link, Takaful. Sykt Takaful Pertama menawarkan Plan Medical Card, Pelaburan, Pendidikan, Pesaraan, Dll
Kadar Keuntungan Tinggi Tahun 2012- 33%, Sila Lihat Majalah Personal Money Jan 2008. Prudential Kerana Kepakaran 150 tahun dan BSN syarikat Milik Kerajaan.."


WE ARE NUMBER ONE
HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN FADZIL 019-9595843/019-9595834

    KENAPA PERLU INSURANS....??



Umpama pepatah 
Sediakan Payung Sebelum Hujan
itulah konsep insurans sebagai persiapan untuk menghadapi masa depan yang belum tentu.

 Seandainya kita sentiasa beringat dengan pepatah orang tua, 
MALANG TIDAK BERBAUsudah pasti kita kita akan menyertai insurans sebagai jaminan masa depan.

Ada sesetengah termasuk kawan saya sendiri yang memandang negatif tentang insurans. Mereka hanya memandang saya sebagai seorang yang ingin mengambil kesempatan atas pendapatan mereka. Sebenarnya tugas seorang Perunding Takaful adalah untuk mendidik masyarakat tentang kepentingan insurans tanpa ada sebarang paksaan. Apa yang kita niatkan, itulah sebenarnya yang kita dapat. Niat untuk mengaut keuntungan hanya akan memberikan kekayaan dengan pengisian yang kosong.

Apa yang disampaikan adalah berunsur kebaikan dan memberi manfaat kepada manusia. Manfaat adalah untuk orang yang menyertai insurans bukannya Perunding. Insurans bukan untuk mengkayakan Perunding atau peserta tetapi lebih daripada itu. Insurans bukan untuk menjadi kaya tetapi untuk mengelakkan kita menjadi miskin.


Seperti yang saya tegaskan tadi, terdapat beberapa kepentingan insurans kepada peserta. Tugas Perunding adalah untuk menyampaikan dan anda yang perlu menentukan sendiri kepentingan anda.
  1. PERSIAPAN jika ditimpa musibah. Kita tidak tahu bila kemalangan akan menimpa diri.
  2. Ambil insurans ketika masih muda dan sihat, boleh dapat pulangan tinggi apabila tempoh matang insurans.
  3. Jadi simpanan masa depan untuk bekalan selepas pencen.
  4. Kos pengajian semakin tinggi. Anak perlukan insurans untuk meringankan beban kos pendidikan.
  5. Jadi peninggalan untuk anak dan waris sekiranya peserta meninggal dunia.
  6. Insurans kesihatan perlu untuk menampung kos perubatan dan rawatan sekiranya terpaksa dimasukkan ke hospital.

HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 
FADZIL 019-9595843/019-9595834


Mengapa perlu Sekarang? 
bukan tunggu lah... or nati lah... 


Salam semua.... Just nak share sedikit info pasal kenapa perlu amik medical sekarang??? Saya lihat masih ramai lagi antara kita merasakan Medical Card nie tak penting, mungkin sebab masih bekerja di Syarikat yang menawarkan medical benefit kepada staffnya atau kerja makan gaji..Gorverment cover semua.Tapi....persoalannya....sampai bila company nak tanggung and berapa banyak company nak tanggung?..

Kalau kena penyakit kritikal dan memerlukan rawatan berterusan?..dan kita pulak asyik MC sahaja. Seminggu 4 hari MC, kemudian kerja sehari, MC lagi 4 hari.


Jadi, kalau jadi kes mcm nie berapa lama company/kerajaan boleh tanggung kita?...Company nak simpan lagi ke orang2 yang dah sakit kritikal atau penyakit yang menyebabkan kita asyik MC je?...kalau kita jadi Director company, kalau ada pekerja kita mcm nie, berapa lama company kita boleh tanggung dia and bayar gaji dia sedangkan dia asyik MC je, kemudian kerja dia tak siap. Sampai company terpaksa hire orang lain, dah kena bayar 2 orang punya gaji utk satu kerja. Kalau kita jadi pemilik syarikat, apa tindakan kita?...masih nak simpan lagi orang yang asyik MC sahaja?...so, mcm mana?...


Sebagai pekerja pulak, dah sakit teruk dan company dah nak bg surat berhenti kerja sebab masalah kesihatan, masa tu baru nak apply medical card?....untung le kalau dapat...


Minyak naik, kita boleh elakkan beban minyak naik dengan naik motorsikal atau naik kenderaan awam. Barang naik?..kita boleh kurangkan atau pilih barang2 yang kurang naik. Toll naik? ...kita boleh elak, ikut jalan yang toll free.


Tapi, pernah ke kita terfikir, bahawa 'PERSARAAN' kita daripada bekerja akan tetap sampai. Dijamin akan sampai (kalau panjang umur). Adakah kita berfikir yang umur kita takkan mencecah 55 tahun dan masa tu kita terpaksa bersara atau kalau nak sambung pun secara contract. Itu pun kalau khidmat kita bebetul diperlukan. Kalau khidmat kita tidak diperlukan disebabkan tenaga muda yang lebih productive dan gaji lebih rendah menggantikan tempat kita, 


Kita tidak dapat mengelak untuk BERSARA..... jadi... masa tu baru nak amik medical card?...Kalau sihat, ok, kalau dah sakit?..mcm kes no 1 di atas la. Pihak Insurance/takaful pulak akan menetapkan pelbagai syarat. Medical Check up la. Kena loading la. Exclusion la dan sebagainya.


Selama sihat tak pernah buat medical check up, sekali umur 55, konon2 nak cari medical card...kena medical check up. Sekali habih medical check up baru tau kita ada mcm penyakit. Hypertension, masalah kardiovaskular, kencing manis tinggi dan lain2 lagi, semuanya akan dikesan. Masa tu baru nak amik?....rasa2nya, harga medical card masa tu sama ke dengan masa sekarang?Ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara;



"MUDA SEBELUM TUA; SIHAT SEBELUM SAKIT; 
LAPANG SEBELUM SEMPIT; KAYA SEBELUM MISKIN; 
dan HIDUP SEBELUM MATI"



    TOLONG DIRI ANDA !!!!

HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 


FADZIL 019-9595843/019-9595834



    ADAKAH MEDICAL CARD SAMA?




ADAKAH SEMUA MEDICAL CARD TAKAFUL ATAU INSURANS SAMA....? 

JAWAPANNYA TIDAK. PILIHLAH YANG TERBAIK UNTUK ANDA.....BERIKUT IALAH JENIS-JENIS MEDICAL CARD. 

1.  Adakah Medikal Kad ini : Attachment @ Stand Alone @ Rider

  • Attachment – Med Kad di attachkan pd Life insurance. Berlainan polisi. Jumlah Premium monthly/Q/H/Y adalah meningkat mengikut ageband (kebiasaannyer setiap 5 tahun
  • Standalone – pun sama dengan attachment cuma tak perlu disertakan  life insuran.
  • Rider – Medical  Card adalah rider dalam satu polisi dengan Plan Life Insurance. Polisi tamat mengikut tamatnya polisi Life Insurance. Kebiasaan kalau polisi lifetime -sehingga umur 70~80~90~100thn. Bagi yg ada tempoh matang adalah sehingga tempoh matang.. Harga premium tidak berubah sehingga tamat polisi kecuali upgrading @ arahan dari bank negara. Prudential BSN menggunakan rider.
2. Tempoh utk memperbaharui Medikal CaRd. Kebiasaan dalam   
    masa 2 minggu selepas tamat setiap tahun. (untuk polisi med 
    attachment dan Stand Alone)
  • Sekiranya gagal berbuat demikian, polisi anda akan tamat dan mengalami kesukaran utk renew. Contoh: kalau dah pernah claim mungkin akan ditolak, Loading @ Pengecualian. Jadi, berhati-hati jangan sampai tamat tempoh.
    3. Loading bila dah claim. Tambah  premium/bayaran. Ada syarikat yang mengenakan loading sekiranya sudah claim. (untuk polisi Attachment & Loading - sebab  polisi/agreement perlu diperbaharui setiap tahun)

    4. SAVING untuk polisi med attachment & stand alone– TIADA SAVING UTK MED CARD. Saving hanya untuk life insuran sahaja. Duit bayaran medikal kad adalah hangus. Kebiasaaannya  kalau yg polisi RIDER adalah satu polisi dengan life beserta SAVING.
      5. LAPSE. untuk polisi attachment & StandAlone. Disebabkan
      tiada bahagian saving utk medical, sekiranya anda tidak membayar apabila tamat tempoh maka ianya akan lapse dengan serta  merta (mengikut tempoh yang dberikan oleh syarikat insuran).

      Untuk polisi Rider… medikal & life insuran tidak akan lapse selagi masih ada baki simpanan dalam akaun. Contoh: sekiranya, anda telah membayar polisi selama 10 tahun.,polisi life & medikal kad anda mgkin masih tidak lapse utk 5-6thn akan datang sehigga habis duit simpanan anda.

      HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 
      FADZIL 019-9595843/019-9595834

          KISAH TITANIC



      Salam Pembaca semua....

      ..........PENTINGNYA MEMILIH PLAN TERBAIK..............


             Masa memula saya join buat insurance pada tahun 2010, saya tak nampak kepentingan pelan yang komprehensif, Contoh yang cover semua area utama risiko kehidupan manusia dari segi KEWANGAN iaitu:

      1. Kematian / Lumpuh .....  2. Sakit Kritikal ..... 3. Kemalangan (Mati atau Lumpuh atau kecacatan anggota)..... 4. Medical card (Untuk membiayai kos rawatan)...... 5. Simpanan (untuk kegunaan di hari tua)

             Tapi setelah saya berada dalam industri insurance nie, dan saya dah jumpa ramai orang dan client selain dah handle beberapa case tuntutan insurance, baru saya nampak dan faham, kenapa kita perlu perlindungan insurance yang komprehensif.

      Seterus, saya teringat cerita TITANIC (kalau anda pernah menonton cerita ini)....and rata2 bila saya tanya prospect atau kenalan saya mengenai cerita ini...pernyataan ini selalu disebut" You jump, I jump..."....tergelak jugak saya dengar. Tapi apa yang saya nak highlight adalah cerita disebalik karamnya sebuah kapal buatan manusia yang canggih (pada zamannya) yang dikatakan tidak akan karam. Tapi, Allah Maha berkuasa. 

      Ok, ceritanya begini...saya ringkas kan. (kalau nak baca details, boleh tengok kat sinihttp://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic

             Pelayaran dari Southampton ke New York, pada 10 April 1912, dengan muatan 2,223 (anak kapal dan penumpang)...Bahagian penumpang ada 3 class berbeza, 1st, 2nd and 3rd Class. Dalam pelayaran tersebut, kapal ini karam disebabkan terlanggar ketulan ais gergasi (ice berg) dan suhu air pada masa itu −2 °C. Apa yang saya nak tekankan kat sini adalah....kapal sebesar Titanic cuma ada 20 life boat sahaja. Tak cukup walau pun untuk separuh dari bilangan penumpang dan anak kapal yang berada dalam kapal tersebut. Pun begitu, kapal tersebut menyediakan life jacket untuk orang2 yang lain.

           Ok, kita lihat statistic di sini... Yang terselamat adalah penumpang yang dapat menaiki life boat semasa kapal Titanic tu tenggelam. So, apa kaitannya dengan insurance yang komprehensif nie?..Peratusan mangsa di bahagian 1st class paling sedikit, mungkin disebabkan mereka bayar tiket  mahal, so, dapat keutamaan untuk naik life boat.Jadi, pada pandangan saya, insurance komprehensif ini samalah seperti life boat dan manakala yang tidak komprehensif ini adalah seperti life jacket.


      Komprehensif : Cover semua area risiko kewangan sekiranya client ditimpa musibah, mana kala yang tidak komprehensif hanya cover sebahagian risiko kewangan sahaja sekiranya ditimpa musibah.

               Sebagai contoh, mungkin ramai dikalangan kita ada insurance kemalangan (PA)sahaja...bukan saya cakap insurance kemalangan tersebut tak bagus, cuma tak cukup bagus disebabkan, hanya cover kemalangan, sekiranya kita memerlukan sumber kewangan untuk cover bill rawatan kita disebabkan penyakit, adakah insurance policy yang kita ada (adakah policy kemalangan tersebut boleh cover kos rawatan kita?)....Ini salah satu contoh mudah.

               Samalah juga casenya tadi, mengenai life boat and life jacket. Bila tenggelamnya kapal Titanic tu, rata2 orang ada life jacket, dan yang berpeluang naik life boat, peluang untuk selamat lebih tinggi berbanding dengan penumpang yang hanya ada life jacket, sebab keadaan masa tu, air -2°C. Yang pakai life jacket hanya boleh tahan kurang dari 15 minit dan mereka terkorban disebabkan oleh hypothermia. Petikan dari sumber wikipedia..."The majority of deaths were caused by hypothermia in the 28 °F (−2 °C) water.."

      Jadi, ada life jacket, tapi terkorban disebab situasi pada masa itu memerlukan life boat untuk penumpang mempunyai peluang 
      untuk diselamatkan.
      Tak kisah sebenarnya dari insurance company mana sekali pun, yang penting anda perlu tahu 2 perkara..

      1. Kenapa plan insurance yang komprehensif tu penting.
      2. Bagaimana plan komprehensif boleh bantu kita disaat kita 
          memerlukan perlindungan insurance.

      Jadi kesimpulannya, kepada sesiapa yang masih belum ada plan yang komprehensif, cari maklumat mengenai plan yang saya sebutkan tadi. Kepada yang dah ada insurance, tapi tak pasti sama ada insurance mereka adalah komprehensif atau tidak, review balik policy anda dan hubungi agent anda segera. 

      Sekiranya anda ingin mendapatkan khidmat nasihat kami secara percuma, anda boleh contact saya 019-9595843 (Fadzil) atau email: Mohamadfadil@prupartner.com.my

      Tanggungjawab kami untuk menyampaikan maklumat dan bantu apa yang boleh kami bantu, tanggungjawab anda pula adalah ambil tahu dan bertindak. Dan pada saya amat malang sekali, kalau kita tidak mahu ambil tahu langsung, walau pun mungkin kita belum mampu untuk bertindak. 

      Selebihnya, kita bertawakal kepada Allah. Sekian....


      HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 
      FADZIL 019-9595843/019-9595834    

      TOLONG DIRI ANDA !!!!

      BIAR SAYA TERANGKAN DULU

      Tiada paksaan bagi saya kepada tuan/puan. Biar saya terangkan dulu kelebihan dan manafaat yang akan anda perolehi jika anda mengambil mana-mana Polisi insuran dari 

      Prudential BSN Takaful Beri saya masa 20 minit untuk memberi penerangan. Apasalah kita mendengar sebentar, daripada kita membuat keputusan yang mengikut fikiran kita bahawa ianya adalah sesuatu yang tidak baik..

      TOLONG SAYA......
       UNTUK MENOLONG ANDA...!!!

       HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN                                                     FADZIL 019-9595843/019-9595834   

         

      LINDUNGI ANAK SERENDAH RM50

      RM 50 sahaja sebulan untuk anak anda



      Dapatkan RM50  sahaja sebulan Takaful untuk anak anda Anda mampu Beli baju yang baik kualiti walaupun mahal beratus-ratus ringgit.  anda kata mahal sikit takpa asalkan selesa. Anda mampu beli bebeberapa beg, kasut dan lain-lain lagi, yang mana bila dicampur menjadi beratus-ratus,  anda kata takpalah… shoping kan terapi minda… boleh release tension.

      Anda mampu beli 1 kotak Rokok setiap hari anda kata rokok dapat menenangkan fikiran. Anda mampu makan makanan di restorant yang selesa wpun harga makanan agak mahal sedikit anda kata mahal skit takpa asalkan selesa


      TAPI KENAPA ANDA TERLALU BERKIRA UNTUK MENDAPATKAN KESELESAAN ANDA APABILA ANDA SAKIT KELAK FIKIR-FIKIRKAN LAH

      Lindungi insan yang tersayang.

      Kalau anda tidak sayang pada diri anda, takpalah.. nak buat mcm mana kan… Tapi sayangilah anak-anak anda.. beri keselesaan kepada mereka apabila mereka sakit…Insuran untuk anak-anak anda tak mahal pun .. dalam RM 50 hingga RM 100 je sebulan..



      HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 
      FADZIL 019-9595843/019-9595834    



       REALITI kehidupan...


      Adakah ini REALITI? Mampukah anda hidup dan mengharunginya? Sekiranya anda masih bekerja ditempat kerja anda sekarang, adakah anda mampu menaikkan gaji anda sebanyak 3 kali ganda dari sekarang dalam masa 5 tahun

      Jika anda seorang yang bersungguh-sungguh dan komited TETAPI tidak berada dipersekitaran yang bagus?...kami ada jawapan, sila hubungi saya @ 019-9595843/019-9595834 untuk penerangan percuma...

      HUBUNGI SAYA UNTUK MAKLUMAT DAN PERKONGSIAN 
      FADZIL 019-9595843/019-9595834    



       Merancang PERSARAAN dalam usia muda..

      Bagi mereka yang baru mula bekerja, tumpuan lebih terarah kepada kehidupan yang seronok dan bahagia, iaitu memiliki rumah, kereta, berkahwin dan sebagainya.  Tidak mungkin pada masa ini, mereka pula dikehendaki untuk memikirkan tentang persaraan. Sekarang adalah masa untuk enjoy. 


      Sebenarnya tanggapan seperti itu adalah silap. Jika melihat kepada data sedia ada tentang persediaan untuk menghadapi persaraan, ia amat tidak menggalakkan. Dalam kajian yang dikendalikan oleh Citibank mendapati:

      • 60% pengguna tidak yakin dengan simpanan persaraan mereka
      • Hanya 22% mempunyai satu pelan persaraan

      Dalam satu kajian yang dilakukan oleh FOMCA pula, bila ditanya, “Adakah anda rasa bahawa simpanan anda mencukupi untuk untuk kegunaan semasa persaraan?”, sebanyak 64% yang menjawab, “Tidak!”.

      Ramai pengguna hanya mengharapkan simpanan dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk menampung kos hidup mereka selepas bersara.  Berdasarkan  laporan di Berita Harian, “Kira-kira 72% pencarum menghabiskan semua simpanan mereka dalam tempoh 3 tahun dari tarikh pengeluaran selepas bersara.






      Persaraan adalah masa apabila anda tidak lagi memperoleh pendapatan daripada gaji, sebaliknya anda akan bergantung kepada simpanan dalam KWSP, pelan persaraan yang yang lain, pendapatan pelaburan atau pendapatan daripada pekerjaan sambilan. Memandangkan wang KWSP sahaja tidak mencukupi untuk menampung keperluan semasa bersara, maka setiap pengguna harus memikirkan secara terperinci tentang perancangan mereka apabila bersara.

            Untuk mencapai kejayaan kewangan dalam persaraan, pengguna harus mempunyai tabungan dan pelaburan yang cukup untuk menambah simpanan dalam KWSP. Untuk menjayakan ini, dalam masa seseorang bekerja untuk 30 hingga 35 tahun, seseorang mesti memilih satu-satu pelan persaraan dan harus berkomited untuk mematuhi pelan tersebut sehingga bersara.

         Anda dinasihatkan supaya memulakan persediaan persaraan daripada mula bekerja dan terus melabur sehingga bersara untuk memastikan anda mempunyai pendapatan yang cukup semasa bersara. Dengan mula menyimpan semasa usia masih muda, anda akan menikmati manfaat simpanan wang yang lebih tinggi.

           Untuk merancang persaraan anda dengan jayanya, anda harus menetapkan matlamat persaraan anda. Tabungan persaraan anda adalah jumlah simpanan dan pelaburan yang anda kehendaki untuk menjamin gaya hidup persaraan yang anda ingin nikmati.

           Dalam perancangan untuk persaraan, anda juga harus sedar akan beberapa ancaman Inflasi.


      • Jika pada 10 tahun lepas, harga roti canai adalah 40 sen dan sekarang harga adalah RM 1.00, maka dalam 10 tahun atau 20 tahun hadapan anda boleh jangka harga semua barangan akan jauh lebih mahal daripada sekarang. 
      • Inflasi 15% setiap tahun bagi perbelanjaan kesihatan dan penjagaan jangka panjang. Semakin tua semakin banyak penyakit akan dihadapi dan masalah kesihatan ini boleh menghabiskan kewangan kita.

      Oleh itu kita perlu merancang dan bersedia untuk menghadapi persaraan mulai daripada sekarang. 


      Dapatkan PELAN PERSARAAN TAKAFUL untuk diri anda dan keluarga dengan menghubungi saya Fadzil @ 0199595843. 

      No comments: